SAJAM ŠLJIVE
“Sajam Šljive” nastavlja se sa ciljem obavljanja djelatnosti priređivanja sajma poljoprivrede i prehrambene industrije u Gradačcu, kao i drugih sajmova i izložbi, te za obavljanje djelatnosti promocije i međusobnog boljeg povezivanja poduzetništva Grada Gradačca i poduzetništva čitavog Tuzlanskog kantona, Federacije BiH i cijelog državnog prostora BiH kao i privrednih subjekata iz šireg prekograničnog okruženja.
Kroz organizaciju sajamske manifestacije i široko partnerstvo želi se pozitivno utjecati na privredni razvoj i stvaranje pozitivne poduzetničke klime, na povećanje konkurentnosti privrednog sektora, na bolje međusobno povezivanje privrednih subjekata, na intenziviranje promocije privrede, na privlačenje ulaganja, kao i na stvaranje jasne spoznaje o vlastitim ( tradicionalnim i suvremenim ) snagama i privrednim vrijednostima. Sajam šljive je jedan od strateških prioriteta privrednog razvoja Grada Gradačca.
![](https://gradacackisajam.ba/wp-content/uploads/2024/07/Gradacacki-sajam-2024-plakat-2-scaled.webp)
HISTORIJA SAJMA
Početak 1969. godine
Nakon opsežnih, ali rekordno brzo izvršenih priprema prvi »Dan šljive», je održan 30. i 31. avgusta 1969. godine. Ono što je važnije od svega je činjenica da se od tog avgusta daleke 1969. godine, drži jedna nevjerovatno jaka veza između sajma i Grada. Valjda nigdje, ne postoji tako ukorijenjen običaj da u dane kad traje ova manifestacija, cijeli grad postaje dio toga, i svaki njegov stanovnik, bez obzira šta radio i gdje se nalazio. Osim toga «provincija u pozadini», iznenada dolazi u centar pažnje javnosti. Zahvaljujući dobrom programu, gostoljubivosti, i manifestacija i Gradačac doživljavaju izuzetnu promociju na nivou cijele Jugoslavije, a šljiva postaje pravim simbolom, po kome ovaj grda biva prepoznat.
Ideja o organizaciji manifestacije u čijem bi centru pažnje bila šljiva, kao najznačajniji voćarski proizvod ovog kraja, možemo reći da je nastala spontano, ali ipak sa jakim motivom i već potpuno utemeljenim osnovama.
Prema pisanim dokumentima i svjedočenjima direktnih aktera tih događaja, te 1969. godine, rod šljive je bio nezapamćen. Proizvođači su se našli u situaciji vrlo otežanog plasmana, a prerađivački kapaciteti su bili premali. Sama po sebi nametnula se potreba da se ukaže na Gradačac i njegove potencijale vezane za šljivu.
![Prvi amblem 250](https://gradacackisajam.ba/wp-content/uploads/2021/05/Prvi-amblem-250-1.jpg)
SAJAM KROZ GODINE
DRUGI O NAMA
“Sajam Šljive” Gradačac je jedan od strateških prioriteta privrednog razvoja Grada Gradačca.